Λέλα Μπακολουκά : πληροφορίες προς ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού...

 Φωτογραφία της Λέλα Μπακολουκά.
Eleni Bakolouka <lelabakolouka@gmail.com>
Συνημμένα2:19 μ.μ. (Πριν από 1 ώρα)
ΠΡΟΣ : την ημερήσια εφημερίδα "Η ΩΡΑ ΤΗΣ ΦΩΚΊΔΑΣ ".

Αξιότιμοι κ. κ.Φώτη Μπελέρη και Παναγιώτα-Μαρία Γιαννούλη
΄Υστερα από τα όσα ήλθαν στο φως της δημοσιότητας στο αρ. 2813/22.11.2017 φύλλο της εφημερίδας σας με θέμα "Παρέμβαση της Εφόρου Αρχαιοτήτων Φωκίδας στο Δημοτικό Συμβούλιο" σας παραθέτω τις παρακάτω πληροφορίες προς ενημέρωση του αναγνωστικού κοινού.
Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Φιλικά
Ελένη(Λέλα) Κόζαρη-Μπακολουκά
 η εικόνα προφίλ της Λέλα Μπακολουκά
1. Λειτουργία Αρχαιολογικού Μουσείου Δελφών κατά την περίοδο 1940-1944.
Το Αρχαιολογικό Μουσείο Δελφών ήταν ανοιχτό και κατά τη διάρκεια του δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου . Τούτο γνωρίζω από διηγήσεις των παλαιότερων αρχαιοφυλάκων ( σημειώνω υπηρέτησα από το 1964 ) σύμφωνα με τις οποίες οι φύλακες αρχαιοτήτων και νυκτοφύλακες παρέμειναν σταθεροί στις θέσεις τους φυλάσσοντας με αυτοθυσία το Μουσείο και τις αρχαιότητες των Ιερών των Δελφών.Προφανώς και δεν θα υπήρχε καμία αξιόλογη επισκεψιμότητα τα δύσκολα εκείνα χρόνια, όποιος όμως έφθανε έως εδώ μπορούσε να επισκεφθεί τον Αρχαιολογικό Χώρο και το Μουσείο. Παρακάτω παραθέτω φωτογραφίες από το αρχείο του Γιάννη Χριστόπουλου που απεικονίζονται Ιταλοί και Γερμανοί στρατιώτες που επισκέπτονται τον αρχαιολογικό χώρο Δελφών το 1941,3.
2.Λειτουργία Αρχαιολογικού Μουσείου Δελφών κατά τις εργασίες Επέκτασης και Επανέκθεσής του(που εγκαινιάστηκε το 2004).
Κατά την διάρκεια τόσο των εργασιών επέκτασης, όσο και των εργασιών επανέκθεσης ήμουν δημοτικός σύμβουλος Δελφών και επομένως έχω πλήρη γνώση για τη λειτουργία του Μουσείου Δελφών κατά τις παραπάνω εργασίες.Αυτό αποδεικνύεται άλλωστε και από τα δελτία της Στατιστικής Υπηρεσίας που αναφέρονται στην επισκεψιμότητα του Μουσείου. Για πληρέστερη ενημέρωσή σας παραθέτω τις εξής λεπτομερείς σχετικές πληροφορίες, όπως ακριβώς μου της παρείχε η Ομάδα Εργασίας του σπουδαίου αυτού έργου, αλλά και εγώ προσωπικά είχα διαπιστώσει:
Η Ομάδα Εργασίας της Επανέκθεσης , προφανώς σεβόμενη τη σπουδαιότητα του Αρχαιολογικού Μουσείου και αξιοποιώντας τον κτιριακό του σχεδιασμό σε τρεις επάλληλους κατά μήκος άξονες, μετακινούσε τα συνεργεία αναλόγως και απομόνωνε τις αίθουσες, όπου εργάζονταν,δια περισχοίνισης, ώστε να είναι στους επισκέπτες θεατές όχι μόνο οι αρχαιότητες του Μουσείου , αλλά και οι εργασίες επανέκθεσης, χωρίς κανένα κίνδυνο ασφαλείας. Ασφαλώς το εισιτήριο τροποποιήθηκε ανάλογα. Μετατόπισε επίσης σημαντικά εκθέματα όπως του ασημένιου ταύρου στην αίθουσα του Ηνιόχου. Με τον τρόπο αυτό η Ομάδα εργασίας πέτυχε αφ΄ενός μεν να μην κλείσει καθόλου το Μουσείο, αφετέρου δε να το καταστήσει επισκέψιμο και εκπαιδευτικό στους επισκέπτες, ακόμα και στο στάδιο των εργασιών. Τα παραπάνω προκύπτουν άλλωστε και από τα δελτία εξέλιξης των εργασιών που συμπλήρωνε τακτικά η Ομάδα Εργασίας και τα απέστελνε στο Υπουργείο. Σαφώς βέβαια θα το θυμούνται οι επισκέπτες και οι ξεναγοί, αλλά και οι ομάδες φοιτητών Ελληνικών και Διεθνών Πανεπιστημίων, στους οποίους η αρχαιολόγος Δ.όκτωρ ΄Ελενα Κ.Παρτίδα , που συμμετείχε τότε στην Ομάδα Εργασίας από πλευράς Εφορείας Αρχαιοτήτων,παρείχε εξειδικευμένα σεμινάρια κατά τη διάρκεια της Επανέκθεσης.
3.Ως προς την αιχμή που διατυπώθηκε εις βάρος της προσωπικότητάς μου στο ίδιο φύλλο της εφημερίδας σας, ότι δηλαδή ( άλλοι ) "κρύβονται πίσω από την τέως Αντιδήμαρχο και καθοδηγούν ας μου επιτραπεί να θεωρώ ότι τα 30 χρόνια υπηρεσίας μου στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Δελφών και τα 20 χρόνια θητείας μου στην Τοπική Αυτοδιοίκηση δεν επιτρέπουν σε κανέναν να αμφισβητεί την αγάπη μου και το ενδιαφέρον μου για τον τόπο μου και το σημαντικότερο πολιτιστικό του Αγαθό, που είναι το Μουσείο και ο Αρχαιολογικός Χώρος των Δελφών.΄Οσο μου το επιτρέπουν οι δυνάμεις μου, θα συνεχίσω με τον ίδιο ζήλο και αφοσίωση να αγωνίζομαι στο πλευρό των συμπολιτών μου για τη διασφάλιση των όσων δικαιούται και αξίζει ο Ιερός αυτός τόπος.
Σας ευχαριστώ θερμά για τη φιλοξενία,
Ελένη (Λέλα) Κόζαρη-Μπακολουκά

Λέλα Μπακολουκά

ΕΠΟΜΕΝΟ
« Prev Post
ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
Next Post »

Δημοσίευση Σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις 7 ημερών